English version below
CALL FOR SCORES
für die Konzertreihe „Dystopien“
In Kooperation mit der IGNM Österreich
Einreichfrist bis 17. Februar 2023 verlängert
Konzept
Unter dem Begriff Dystopien adressiert das Ensemble NAMES das Bedeutungsfeld von „Un- oder Miss-Orten“ – als Gegenpol zu Thomas Morus’ Begriff der positiven, ebenfalls fiktionalen Utopie. Im Rahmen einer dreiteiligen Konzertreihe im Jahr 2023 werden dazu verschiedene künstlerische Positionen, die sich mit dystopischen Formen und deren Heterotopien als „Gegenplatzierungen oder Widerlager“ (Foucault) beschäftigen, präsentiert und zur Diskussion gestellt.
Komponist:innen und Klangkünstler:innen sind eingeladen, ihre Arbeiten, die sich mit diesem Themenkomplex auseinandersetzen, einzureichen bzw. neue Werke dafür zu erarbeiten.
Deadline
17.02.2023 per Email an: contact@names-ensemble.com
Bekanntgabe der Juryentscheidung
01.04.2023
Aufführungen
09.11.2023 – Wien Modern - in Kooperation mit der IGNM mit einem thematisch gleichgearteten Symposium
11.11.2023 – Toihaus Theater Salzburg
12.11.2023 – Innsbruck (venue TBA)
Detaillierte Besetzung
Violine/Viola/e-violin (6 strings + effects) (1 Spieler:in)
Violoncello
Flöte (incl. Picc, Alt, Bass)
Klarinette (Bb, A, Bass, Kontrabass)
Keyboards 1: piano, midi keyboards, Roli Seaboard (control), Nord Electro 3HP, DSI Mopho SE (analog mono), Hohner Clavinet-pianet-Duo, Yamaha DX7, Toy pianos (incl 37 keys from F3), effects (Moog ring-mod, Eowave spacebug delay...)
Keyboards 2: Korg DX-3, midi keyboards
Percussion: vibraphone, bass drum, tamtam, cymbals, snare drum, 3 toms, kick drum (weitere Instrumente nach Absprache mit dem Ensemble)
Electronics
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CALL FOR SCORES
for the concert series „Dystopien“
In cooperation with the ISCM Austria
The submission deadline extended until February 17, 2023
Conceptual framework
Under the notion of dystopias (Dystopien), the ensemble NAMES approaches musical meanings of un-places or mis-places – as an antithesis to Thomas Morus’ notion of positive, likewise fictional utopia. In the context of a three-part concert series in 2023, various artistic positions dealing with dystopian sonorities and their heterotopias as “counter-placements or abutments, actually realized utopias” (Foucault) will be presented and put up for discussion.
Composers and sound artists are invited to submit their works dealing with this complex of themes or to develop new works.
Deadline
17th of February 2023 via email to: contact@names-ensemble.com
Notification of acceptance
1st of April 2023
Performances
9th of November 2023 – Wien Modern in cooperation with the IGNM in form of a symposium on the same subject
11th of November 2023 – Toihaus Theater Salzburg
12th of November 2023 – Innsbruck (venue TBA)
Detailed instrumental lineup
Violin/viola/e-violin (6 strings + effects) (one player)
Violoncello
Flute (incl. picc, alt, bass)
Clarinet (Bb, A, bass, contrabass)
Keyboards 1: piano, midi keyboards, Roli Seaboard (control), Nord Electro 3HP, DSI Mopho SE (analog mono), Hohner Clavinet-pianet-Duo, Yamaha DX7, Toy pianos (incl 37 keys from F3), effects (Moog ring-mod, Eowave spacebug delay...)
Keyboards 2: Korg DX-3, midi keyboards
Percussion: vibraphone, bass drum, tamtam, cymbals, snare drum, 3 toms, kick drum (additional small percussion instrument after consultation with the ensemble)
Electronics
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